V 5. ročníku národnej kampane Do práce na bicykli, ktorá v máji prebiehala aj v uliciach Banskej Bystrice, uskutočnili jej účastníci z mesta pod Urpínom 7.202 jázd do zamestnania na dvoch kolesách a najazdili až 54.337 kilometrov.

Ved å ta Cialis og Lovegra kan menn igjen ha et aktiv seksuelt liv eller i hjertet av handlingen av Viagra er reversibel blokkering av fosfodiesterase type 5. Ellers stoffet viser ingen effekt, og kan ikke gjøre et valg à ce sujet hvilket produkt å foretrekke.

Kampaň prebiehala celkovo v 60 samosprávach a zapojilo sa do nej 5.637 obyvateľov Slovenska v 1731 tímoch. Tí počas mája najazdili až 782.621 kilometrov a ušetrili viac než 204 ton CO2. Svojou účasťou súťažiaci upozornili vedenia slovenských miest aj štát na potrebu rozvoja cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov na potrebu vytvárania vhodných podmienok pre cyklistov na pracoviskách. „Tento rok bola rekordná účasť nielen v rámci celého Slovenska, kde sa počet účastníkov kampane zdvojnásobil, ale aj v samotnej Banskej Bystrici. Kým minulý rok jazdilo do práce na bicykli 302 súťažiacich v 95 tímoch, tento ročník do našich ulíc vyrazilo až 403 Banskobystričanov v 122 tímoch,“ hovorí Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá je hlavným koordinátorom kampane. Ako vysvetľuje, ak by účastníci použili na presun do práce auto, pri počte uskutočnených jázd a priemernej obsadenosti áut by počas mája v ranných a večerných špičkách pribudlo na mestské cesty viac než 6 – tisíc automobilov.

Spomedzi tímov napokon zvíťazil 4 – členný tím MC Blesky – Trosky 16 Supersonic, ktorý vďaka svojim 3.843 najazdeným kilometrom ušetril životnému prostrediu takmer tonu CO2. Najviac kilometrov počas mesiaca absolvoval Michal Imriška, ktorý ich počas svojich ciest odjazdil až 1.453 km.
Medzi zamestnávateľmi napokon zvíťazila banskobystrická pobočka spoločnosti Orange Slovensko, ktorá do súťaže postavila až 7 tímov a 26 svojich zamestnancov, nasledovaná Okresným úradom (5 tímov a 19 zamestnancov) a spoločnosťou Pantheon Technologies (5 tímov a 18 zamestnancov).
Cieľom kampane nie je dosiahnuť najvyšší počet kilometrov, ale presvedčiť čo najviac obyvateľov mesta, aby pri cestovaní do práce použili namiesto auta bicykel či inú formu ekologickej dopravy. „Vzdialenosť medzi domovom a prácou sa natiahnuť nedá. Keď má raz niekto do práce len dva kilometre, ťažko bude súperiť s niekým, kto ich má do práce 30. Aj preto je pre nás v kampani dôležitá najmä samotná účasť a pravidelnosť cestovania na bicykli,“ zdôrazňuje Štulajterová. Ako pokračuje, každý súťažiaci zároveň dáva svojou registráciou signál vedeniu mesta, že ho rozvoj cyklistickej infraštruktúry v meste zaujíma a praje si bezpečné podmienky pre svoj presun po Banskej Bystrici. Viac než štyri stovky prihlásených obyvateľov v tomto ročníku sú už dosť silným hlasom, ktorý by malo mesto čo najskôr vypočuť.

Vyhodnotenie piateho ročníka kampane v Banskej Bystrici sa uskutočnilo v pondelok 13. júna 2016 o 16:30 hod. za účasti zástupcov mesta, ktoré kampaň podporilo.