Dnes sme sa vybrali s dopravným inžinierom pozrieť na 150-metrový úsek cyklotrasy okolo Pointu. Dojmy? Hrôza, výsmech ľuďom, fušerina. Celkové riešenie dopravy okolo Pointu je katastrofálne, nás ale podrobnejšie zaujímalo riešenie pre cyklistov. Podľa všetkého cyklotrasu investor nerobil preto, aby vytvoril kvalitné podmienky aj cyklistom (aj tí by mohli byť zákazníci Pointu!), ale zrejme preto, lebo musel. Iba zopár zistení, ktoré náš kamarát a dopravný inžinier ešte rozmení na drobné a ktoré budeme adresovať kompetentným a žiadať nápravu: – na viacerých miestach pruhy nedodržujú šírkové normy – minimum je 1,25 m, niektoré miesta však nedosiahnu ani meter! – niektoré značky osadené priamo v koridore cyklotrasy tam vôbec nemusia byť, niektoré sú chybné – na časti cyklotrasy chýbajú okrajové vodiace línie pre zrakovo postihnutých – prudké polomery zákrut – lampa, do ktorej ústi cyklopriechod cez cestu – zelená farba je bez protišmykovej úpravy a podľa zhodnotenia typu farby sa zrejme ošúcha skôr, ako príde zima – mriežky kanála v smere kolies bicykla – 5 metrov dlhé šípky vodorovného dopravného značenia – načo nastriekať cyklistické šípky, keď máme šablónu zo striekania značiek na cestu pre autá? To je len krátky výpočet toho, čo sme si všimli. Vyvýšené obrubníky v koridore cyklotrasy už ani nespomíname. Skrátka, je smutné, že pri niekoľkomiliónovej investícii projektanti zničia dobre mienenú myšlienku svojím lajdáctvom a nedôslednosťou. Takto navrhnutá a zhotovená cyklotrasa ohrozuje zdravie cyklistov. Chceme veriť, že ešte pred otvorením Pointu sa tieto, pre investora zrejme nepodstatné detaily, opravia. Ak už niečo robíme, tak skúsme myslieť na tých, ktorým to má slúžiť, a nielen aby sme si spravili fajočku, že sme niečo spravili.
11. ročník kampane Do práce na bicykli
Dňa 16. júla 2024 sa uskutočnilo, za účasti pána štátneho tajomníka ministerstva vnútra…
ocibb